Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis.

„Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, slalomų ir kitos užduotys komandoms vienodos, tad tikrą ralio azartą pajaučia visos vairuotojos“, – sako viena iš renginio organizatorių Neringa Simson.

Ji pabrėžė, kad ne veltui šių metų renginyje bus pristatytas naujausias „Renault“ elektromobilis – 2024 m. „Europos Metų Automobiliu“ išrinktas – „Renault Scenic“. Elektromobiliai tampa vis svarbesni, keliautojams renkantis tarp įvairių mobilumo galimybių, o tvaresnio gyvenimo vėjai jau užsuka ir į automobilių sportą. Pavyzdžiui, populiarėja skaitmeninės kelio knygos, tad „Moterų ralis“ šiemet išbando ir šią naujovę.

Anot Neringos, kaip ir bet kurią naujovę, elektromobilių dalyvavimą raliuose lydi įvairūs mitai ir klaidingi įsitikinimai, kuriuos „Moterų ralio“ dalyvės yra pasiryžę išsklaidyti.

Mitas Nr. 1: Elektromobiliai kelyje išsikraus

„Vienas iš labiausiai paplitusių mitų apie elektromobilius yra susijęs su jų autonomija – manoma, kad vienu įkrovimu jie gali nuvažiuoti tik nedidelį atstumą“, – sako Mindaugas Plukys, „Renault“ prekės ženklo atstovas Lietuvoje.

Pasak jo, tokia nuomonė dažniausiai kyla iš ankstyvųjų elektromobilių laikotarpio, kai jų baterijų technologija dar nebuvo pakankamai išvystyta. Tačiau šiandienos rinka siūlo įvairių modelių, kurie viena įkrova gali įveikti nuo 350 iki net 600 kilometrų.

„Tai yra atstumas, kuris patenkins didžiąją dalį vartotojų poreikių, tiek kasdienėse miesto kelionėse, tiek ir ilgesniuose nuotykiuose, tiek ir dalyvaujant įvairiose automobilių sporto varžybose“, – teigia Mindaugas.

Jis pabrėžė, kad elektromobiliai ir hibridai turi vieną privalumą sportinėse rungtyse – dėl aukšto elektros pavaros generuojamo sukimo momento greičiau įsibėgėja iš vietos nei tradiciniai automobiliai. Be to, elektromobilių dugne sumontuotos baterijos neleidžia svyruoti automobiliui aštriuose posūkiuose.

Mitas Nr. 2: Elektromobilių įkrovimas užtrunka amžinybę

Kitas dažnai girdimas argumentas prieš elektromobilius yra susijęs su jų įkrovimo laiku.

„Nors kraunant įprastine namų kištukine rozete galima užtrukti visą naktį baterijai pilnai įkrauti, šiuolaikinės greito įkrovimo stotelės didelę dalį baterijos talpos įkrauna vos per pusvalandį. Per tą laiką degalinėje galima tiesiog atsigerti kavos ir pasitaisyti makiažą“, – sako Mindaugas.

Be to, pasak automobilių rinkos žinovo, automobilių gamintojai ir infrastruktūros plėtotojai toliau dirba ties sprendimais, kurie leistų dar labiau sutrumpinti įkrovimo laiką, taip dar labiau palengvinant elektromobilių naudojimą.

„Moterų ralio“ dalyvės prie starto linijos stos su pilnai įkrautomis elektromobilių baterijomis, tad, esu tikras, kad problemų joms tikrai neturėtų būti. Žinoma, čia galima prisiminti eko-vairavimo principus. Kurie, beje, nepamaišytų ne tik elektromobiliais važiuojančioms moterims“, – įsitikinęs Mindaugas.

Mitas Nr. 3: Elektromobiliai yra per brangūs

Nors elektromobilių įsigijimo kaina ir gali būti aukštesnė nei tradicinių vidaus degimo varikliais varomų automobilių, Mindaugo nuomone, svarbu įvertinti bendrą jų eksploatavimo kainą.

„Elektromobiliai reikalauja mažesnių priežiūros išlaidų, nes jų variklių konstrukcija yra žymiai paprastesnė ir patikimesnė. Be to, elektros kaina, palyginti su degalų kainomis, yra žymiai mažesnė, todėl kasdienis elektromobilio naudojimas yra ekonomiškai efektyvesnis, taip pat – ir dalyvavimas ralyje. Prie viso to pridėkime elektromobiliams taikomas privilegijas, kaip nemokamas parkavimas mieste ar galimybė važiuoti A juosta. Taupysite ne tik pinigus, bet ir laiką“, – įsitikinęs M. Plukys.

Mitas Nr. 4: Elektromobiliai nėra ekologiški

Skeptikai dažnai kelia klausimą apie elektromobilių ekologinį pėdsaką, ypač susijusį su baterijų gamyba ir elektros, reikalingos jų įkrovimui, gamyba. Pasak Mindaugo, įvairūs tyrimai rodo, kad per visą elektromobilio gyvavimo ciklą jis sukuria žymiai mažesnį anglies dioksido kiekį nei tradiciniai automobiliai. Be to, baterijų perdirbimas ir tobulėjanti atsinaujinančios energijos gamyba dar labiau mažina elektromobilių poveikį aplinkai.

„Važiuodamos ralyje elektromobiliais moterys ne tik patenkina savo nuotykių troškulį, bet ir mažiau kenkia aplinkai. Už tokį pasirinkimą galiu tik pagirti ir palinkėti sėkmės“,  – sako M. Plukys.

„Moterų ralio“ organizatorė Neringa atskleidė, kad šiemet visiems ekipažams teks įveikti 350 kilometrų. Kelio knyga iki pat starto yra laikoma paslaptyje, tad dalyvės tik prie starto linijos sužinos, kur tiksliai jos keliaus ir kokie išbandymai jų laukia.

„Pernai elektromobiliai kuo puikiausiai įveikė visą kelio knygą, kaip seksis šiemet – matysim. O nuotykiai merginų laukia tikrai netikėti, įdomūs. Kaip visuomet visoms bus ką veikti – važiuos orientuojantis kelio knyga, pramankštins kojas atlikdamos užduotis, pamatys įspūdingų Lietuvos gamtovaizdžių“, – žada Neringa.

„Moterų ralis“ vyks balandžio 27 d. Į renginį jau užsiregistravo daugiau kaip 170 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“ ir „Stilingiausia komanda”.