Iki didžiausio Lietuvoje automobilių sporto renginio „Moterų ralis“ liko dešimt dienų. Renginys kasmet sutraukia daugiau kaip tūkstantį dalyvių. Trečdalis jų kasmet – naujokės. Dalis jų – pradedančios vairuotojos.
„Moterų ralis“ – puiki treniruotė vairavimo įgūdžius dar tik kaupiančioms vairuotojoms. Renginio metu važiuojama vadovaujantis specialia kelio knyga, atliekamos vairavimo užduotys, tačiau svarbiausia – laikytis Kelių eismo taisyklių“, – sako viena iš organizatorių Neringa Simson.
Pasak jos, „Moterų ralyje“ galima dalyvauti ir specialiai tam nesiruošus – tiesiog sėdi prie vairo ir važiuoji. „Vis dėlto, jei niekuomet nedalyvavote jokiose automobilių sporto varžybose, bent kažkiek pasiruošti – būtų išmintinga. Juk sėsdamos prie vairo vairuotojos tampa atsakingos už savo, draugių, kitų eismo dalyvių saugumą.“
Saugus automobilis – pusė darbo
Neringa Simson teigia, kad šiemet „Moterų ralyje“ pristatomas automobilis pasižymi ne tik stilinga išvaizda, bet ir visa gausa saugumo sistemų. Pavyzdžiui ralio automobilyje „Renault Austral“ jų net 32. Jos užtikrino, kad automobilis gautų aukščiausią „Euro NCAP“ įvertinimą.
„Naujausios saugumo sistemos automobiliuose – dar vienas pretekstas kalbėti apie saugų vairavimą. Tyrimais įrodyta, kad automobilių saugumo sistemos padeda išvengti nelaimių kelyje“, – teigia Mindaugas Plukys, „Renault“ prekės ženklo atstovas Lietuvoje.
Pasak automobilių žinovo, nepatyrusi vairuotoja ruošdamasi raliui turėtų būti susipažinusi su pagrindinėmis automobilių saugos sistemomis ir žinoti kaip jos veikia. Tai yra viena iš saugaus vairavimo taktikos dedamųjų.
Sudėtingos technologijos – „valdo“ automobilį
M. Plukio teigimu, automobilių saugos sistemos yra skirstomos į aktyvias ir pasyvias. Pasyvios sistemos tai: saugos diržai, oro pagalvės, automobilio deformacijos zonos. „Tokie „burtažodžiai“, kaip ABS, ESP ar DSC, tai – aktyviosios saugumo sistemos. Jų paskirtis – padėti vairuotojui netikėtose situacijose“, – teigia Mindaugas.
ABS (angl. anti-lock braking system) tai – stabdžių antiblokavimo sistema. Ši sistema staigaus stabdymo metu neleidžia užsiblokuoti ratams. Paprasta stabdžių sistema staigaus stabdymo metu užblokuoja automobilio ratus, automobilis gali tapti nevaldomas ir pradėti slysti kelio danga. „Slystant automobiliui, jūs galite praslysti „bazę” ir pelnyti baudos taškų varžybose“, – teigia Mindaugas.
ESP (angl. electronic stability program) tai – elektroninė stabilumo sistema. Dar ji vadinama elektronine stabilumo kontrole (ESC) arba dinamine stabilumo kontrole (DSC). Tai sudėtinga elektroninė sistema, veikianti kartu su ABS. „Naudodama jutiklius, ji „stebi“ tai, kaip laikote vairą, ratų sukimosi greitį ir automobilio judėjimą ir užtikrina, kad stabdymo metu automobilis tikrai važiuotų vairuotojos norima kryptimi.“
Pasak Mindaugo, Europos Sąjungoje parduodamuose naujausiuose automobiliuose ABS ir ESP yra privalomos, kaip kad ir dar viena – „eCall“ – pagalbos iškvietimo sistema.
Užtikrina ir saugumą, ir komfortą
Anot Mindaugo, naujausiuose automobiliuose yra ir tokių sistemų, kurios padeda vairuotojui praradus budrumą. Viena tokių – ACC, adaptyvioji greičio palaikymo sistema (angl. Adaptive Cruise Control). Ji nuolat stebi atstumą tarp jūsų automobilio ir priešais važiuojančio. Jei pastebima, kad atstumas mažėja, ACC sumažina jūsų automobilio greitį.
Dar viena vairuotojui naudinga technologija – LKA (angl. Lane Keeping Assist), juostos palaikymo sistema. Tai yra moderni technologija, skirta padėti vairuotojui išlaikyti automobilį savo eismo juostoje.
„Renault“ diegdama daug įvairių pagalbinių sistemų, stengiasi padėti vairuotojui, kad jis išliktų saugus kelyje, o keliaudamas jaustų maksimalų komfortą. Pavyzdžiui, labai naudinga sistema „4Control“, visų vairuojamų ratų sistema, padidina automobilio manevringumą ankštose parkavimo aikštelėse, taip pat padeda išlaikyti stabilumą ir saugumą važiuojant greitai“, – teigia M. Plukys ir priduria, kad tokia technologija yra įdiegta naujausiame „Renault Austral“ su hibridine pavara.
Saugaus vairavimo formulė
Automobilių ekspertas pabrėžia, kad saugumas kelyje visų pirma prasideda nuo vairuotojo. Jis pataria „Moterų ralio“ vairuotojoms neprarasti budrumo. „Moterų ralis“ yra šventė ir maloni kelionė su draugėmis, tačiau ta kelionė yra kelyje ir prie vairo, o tai reiškia, kad saugumas turi būti prioritetu“, – įsitikinęs jis.
Dėmesys, atstumas, greitis – formulė, kuri padės užtikrinti malonią ir saugią renginio patirtį. „Visada būkite susikoncentravusios į kelią, išlaikykite saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, laikykitės leistino greičio ribų ir prisitaikykite prie kelio sąlygų“, – pataria M. Plukys.
„Moterų ralis“ vyks balandžio 27 d. Į renginį jau užsiregistravo daugiau kaip 180 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“ ir „Stilingiausia komanda”.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.